10 Rok Ery Skowytu
Główne państwo:
*Morfidia- państwo ludzkie, na którego terenie
znajduje się wataha. Słynie z nizinnych terenów porośniętych gęstymi
lasami. Przez centrum przepływa wielka rzeka Reffos.
Państwa sąsiednie:
*Dellios - sojusznicy Morfidii. Państwo to słynie z dostępu do
wielkiego Oceanu Thebrida. Posiada wiele niewielkich zatok, rzek i
jezior. Doskonale rozwinięty handel, oraz sieć portów.
*Fellastia - państwo wyżynne obfite w surowce mineralne.
*Pratoria - górzyste państwo o niesprzyjającym rozwojowi klimacie, przez co gospodarka kraju wyraźnie popada w ruinę.
*Vortheim - drugi sojusznik Morfidii. Tereny o dobrym klimacie,
wyżynno-nizinnych terenach i dostępie do Morza Białego oraz Oceanu
Tanyossa.
*Fralronia - państwo ludzkie żyjące w asekuracji z pozostałymi. Pokryte wiecznym lodem i śniegiem o srogim klimacie.
Opisy kilku ważniejszych obiektów geograficznych:
*Bariera Wschodzącego Słońca- ogromne pasmo górskie, którego nikt nigdy
nie przebył. Znad tego pasma codziennie wstaje słońce zalewając grzbiety
gór krwawą poświatą.
*Góry lodowe- pasmo gór pokrytych lodową skorupą. Naturalne ,,mury” Fralronii.
*Wielkie równiny vortheimskie- ogromne rozległe równiny obfite w
jaskinie. To na tych terenach między innymi, znajdowane są ,,kryształy
skupiające”.
*Wężowe kratery- wielkie kratery na południu powstałe według legendy
jako siedlisko jednego z ludzkich bogów. Krążą plotki, że na dnie
kraterów znajdują się niewyobrażalne skarby, które kiedyś były darami
wyznawców boga Verettete.
*Pustynie Przybrzeżne- zbiór małych pustyń połączonych w jedną dużą.
Obszar praktycznie całkowicie pozbawiony wody, poza jedną, dużą rzeką
okresową, która ocaliła licznym podróżnikom życie. Dlatego owa rzeka
zwana jest Zbawczą Rzeką.
*Morze Urkisa- Jedno z większych mórz. Nazwane imieniem Wielkiego
ludzkiego Boga Urkisa, który przed tysiącami lat miał je stworzyć dla
swej córki jako źródło bogactw, gdyż zbiornik ten obfity jest w perły.
*Rzeka Reffos- jedna z największych rzek, która jest główną drogą handlu między Morfidią, a resztą odległych państw.
*Morze kamienne- Ogromne jezioro w centrum Therofii. Zwane jest
kamiennym ze względu na ciemną barwę spowodowaną złogami czarnych
bazaltów.
*Wielkie lasy morfidyjskie- Ogromne połacie puszcz, które skupiają w sobie liczne mniejsze bory w tym lasy Chetwood.
*Archipelag Zarmor- skupisko kilku małych wysp z których przybywają liczne smoki nękające ludzkie miasta.
Lasy Chetwood
Wnętrze Góry Sāmon - Siedziba
Pozostałe tereny:
¬ Garda Lott‘y - mistyczna jaskinia pod ziemią, mówi się, iż jest nawiedzana przez ducha czarownicy Lott‘y, która jako pierwsza znalazła sposób, by się przemienić w człowieka.
Położenie: Aby się do niej dostać należy przejść przez Czarny Las.
¬ Dziki wodopój - doskonale miejsce do obserwacji zwierząt, które na tym
obszarze są pod ochroną i nie mogą zostać skrzywdzone, dopóki nie wrócą
do lasu
Położenie: rzeka trochę dalej na wschód poza mapą
¬ Ptasia dolina - wypełnione świergotem i trelami miejsce beztroskich spotkań i samotnych, odprężających przechadzek
Położenie: pomiędzy dwoma wzgórzami
¬ Grota cieni - wilk, który odnajdzie właściwą drogę przez labirynt, może
dotrzeć do tajemniczej jaskini, w której światło padające z otworów w
sklepieniu układa się w najwymyślniejsze wizerunki. Mówi się, że
odpowiednia osoba może dostrzec tu swoje przeznaczenie...
Położenie: wnętrze góry w Czarnym Lesie
¬ Plantacja tworów - nikt nie jest pewny, kto zasadził te rośliny i do
czego miały służyć, ale jedno jest pewne: nikt przy zdrowych zmysłach
nie próbował ich jeść
Położenie: las na południe poza mapą
Wow!
OdpowiedzUsuń