Tereny

10 Rok Ery Skowytu

 

Główne państwo: 

*Morfidia- państwo ludzkie, na którego terenie znajduje się wataha. Słynie z nizinnych terenów porośniętych gęstymi lasami. Przez centrum przepływa wielka rzeka Reffos.

Państwa sąsiednie:

*Dellios - sojusznicy Morfidii. Państwo to słynie z dostępu do wielkiego Oceanu Thebrida. Posiada wiele niewielkich zatok, rzek i jezior. Doskonale rozwinięty handel, oraz sieć portów.
*Fellastia - państwo wyżynne obfite w surowce mineralne.
*Pratoria - górzyste państwo o niesprzyjającym rozwojowi klimacie, przez co gospodarka kraju wyraźnie popada w ruinę.
*Vortheim - drugi sojusznik Morfidii. Tereny o dobrym klimacie, wyżynno-nizinnych terenach i dostępie do Morza Białego oraz Oceanu Tanyossa.
*Fralronia - państwo ludzkie żyjące w asekuracji z pozostałymi. Pokryte wiecznym lodem i śniegiem o srogim klimacie.


Opisy kilku ważniejszych obiektów geograficznych:

*Bariera Wschodzącego Słońca- ogromne pasmo górskie, którego nikt nigdy nie przebył. Znad tego pasma codziennie wstaje słońce zalewając grzbiety gór krwawą poświatą.

*Góry lodowe- pasmo gór pokrytych lodową skorupą. Naturalne ,,mury” Fralronii.
*Wielkie równiny vortheimskie- ogromne rozległe równiny obfite w jaskinie. To na tych terenach między innymi, znajdowane są ,,kryształy skupiające”.
*Wężowe kratery- wielkie kratery na południu powstałe według legendy jako siedlisko jednego z ludzkich bogów. Krążą plotki, że na dnie kraterów znajdują się niewyobrażalne skarby, które kiedyś były darami wyznawców boga Verettete.
*Pustynie Przybrzeżne- zbiór małych pustyń połączonych w jedną dużą. Obszar praktycznie całkowicie pozbawiony wody, poza jedną, dużą rzeką okresową, która ocaliła licznym podróżnikom życie. Dlatego owa rzeka zwana jest Zbawczą Rzeką.
*Morze Urkisa- Jedno z większych mórz. Nazwane imieniem Wielkiego ludzkiego Boga Urkisa, który przed tysiącami lat miał je stworzyć dla swej córki jako źródło bogactw, gdyż zbiornik ten obfity jest w perły.
*Rzeka Reffos- jedna z największych rzek, która jest główną drogą handlu między Morfidią, a resztą odległych państw.
*Morze kamienne- Ogromne jezioro w centrum Therofii. Zwane jest kamiennym ze względu na ciemną barwę spowodowaną złogami czarnych bazaltów.
*Wielkie lasy morfidyjskie- Ogromne połacie puszcz, które skupiają w sobie liczne mniejsze bory w tym lasy Chetwood.
*Archipelag Zarmor- skupisko kilku małych wysp z których przybywają liczne smoki nękające ludzkie miasta.



Lasy Chetwood


 

Wnętrze Góry Sāmon - Siedziba




Pozostałe tereny:


¬ Garda Lott‘y - mistyczna jaskinia pod ziemią, mówi się, iż jest nawiedzana przez ducha czarownicy Lott‘y, która jako pierwsza znalazła sposób, by się przemienić w człowieka.
Położenie: Aby się do niej dostać należy przejść przez Czarny Las. 

 ¬ Dziki wodopój - doskonale miejsce do obserwacji zwierząt, które na tym obszarze są pod ochroną i nie mogą zostać skrzywdzone, dopóki nie wrócą do lasu
Położenie: rzeka trochę dalej na wschód poza mapą

¬ Ptasia dolina - wypełnione świergotem i trelami miejsce beztroskich spotkań i samotnych, odprężających przechadzek
Położenie: pomiędzy dwoma wzgórzami

¬ Grota cieni - wilk, który odnajdzie właściwą drogę przez labirynt, może dotrzeć do tajemniczej jaskini, w której światło padające z otworów w sklepieniu układa się w najwymyślniejsze wizerunki. Mówi się, że odpowiednia osoba może dostrzec tu swoje przeznaczenie...
Położenie: wnętrze góry w Czarnym Lesie

¬ Plantacja tworów - nikt nie jest pewny, kto zasadził te rośliny i do czego miały służyć, ale jedno jest pewne: nikt przy zdrowych zmysłach nie próbował ich jeść
Położenie: las na południe poza mapą

1 komentarz: